פיתוח מיומנויות שפתיות ופנולוגיות.
חוכמת הקנגורו הוא כלי נהדר לפיתוח מיומנויות שפתיות שיקדמו בהמשך את רכישת הקריאה והכתיבה. לדוגמא: זיהוי צליל פותח וסוגר, זיהוי אותיות, הרחבת אוצר מילים, פיתוח היכולת התיאורית ועוד. ההתבוננות בגירוי הויזואלי שכולל ציור ומילה כתובה, יוצר חיבור בין השפה הדבורה לשפה הכתובה.
חוכמת הקנגורו – זיהוי אותיות
מטרת המשחק: תרגול של זיהוי אותיות. שכלול אבחנה חזותית ויכולת סריקה.
משתתפים: בכל סיבוב ילד אחד.
ההנחייה: "אני אומרת שם של אות, עליך למצוא קלף שיש בו את האות, ולקפוץ עליו".
חוכמת הקנגורו – חרוזים
מטרת המשחק: תרגול חריזה.
משתתפים: כל הקבוצה . מתחילים כשכולם עומדים מסביב לקלפים.
ההנחייה: "קיפצו על משהו שמתחרז עם…"
הערה לשחקנים: " שימו לב לא להתנגש זה בזה בקפיצה!"
חוכמת הקנגורו – צליל פותח בזום
מטרת המשחק: תרגול של זיהוי הצליל הפותח.
הפעם המשחק הוא בלמידה מרחוק.
משתתפים: כל הילדים מוזמנים לענות.
ההנחייה: "אני מראה קלף ואתם אומרים לי מהו הצליל הפותח."
חוכמת הקנגורו – אוצר מילים
מטרת המשחק: הרחבת אוצר המילים. שימוש במילים במשלב לשוני גבוה.
משתתפים: בכל סיבוב ילד אחד.
ההנחייה: המנחה חד חידות ומשתמש במילים ייחודיות, אותן הוא רוצה להטמיע.
לדוגמא: "קפצי על משהו שדוהר… על משהו שמפליג… על משהו שיש לו פלחים…"
חוכמת הקנגורו – יכולת תיאורית
מטרת המשחק: תרגול היכולת לתאר את הציור מבלי לנקוב בשמו, ותרגול היכולת להבין מתוך תיאור.
משתתפים: בכל סיבוב ילד אחד מתאר וילד אחר קופץ על הקלף המתואר.
ההנחייה: "קפוץ על קלף שיש בו כלי נגינה מעץ, שנושפים בו"
חוכמת הקנגורו – ארץ עיר
מטרת המשחק: תרגול של זיהוי אותיות. שכלול אבחנה חזותית ויכולת סריקה.
משתתפים: קבוצה קטנה.
ההנחייה: מתחילים בהגרלת אות על ידי אמירת: "אלףףף….סטופ", ומכריזים מהי האות שהוגרלה.
מחפשים לקפוץ על מילים שמכילות את האות שהוגרלה.
חוכמת הקנגורו – שטוזים
שטוזים הם שטויות בחרוזים בהשראת דתיה בן דור.
מטרת המשחק: תרגול חריזה ויצירת שטוזים.
משתתפים: בכל סיבוב ילד אחד.
ההנחייה: המנחה מתחיל שטוז והילד משלים. וקופץ על הפתרון.
לדוגמא: " פעם שטיח אכל…אבטיח!"
חוכמת הקנגורו – שטוזים 2
מטרת המשחק: תרגול חריזה ויצירת שטוזים.
משתתפים: כל הקבוצה . מתחילים כשכולם עומדים מסביב לקלפים.
ההנחייה: המנחה מתחיל שטוז והילד משלים. וקופץ על הפתרון.
לדוגמא:" פעם שטיח אכל…אבטיח!"
בהמשך גם הילדים יכולים להמציא שטוזים ולהנחות.
הערה לשחקנים: " שימו לב לא להתנגש זה בזה בקפיצה!"

כמה זמן המשחק ?
הילדים יהנו לשחק גם שעה ויותר.

לאיזה גיל מתאים ?
מתאים לגילאי 3-10.

לשלוח כמתנה ?
מתנה נהדרת לילדים, אנשי חינוך, וגם לבית של סבא וסבתא.

מספר המשתתפים ?
המשחקים מתאימים לעבודה פרטנית, לקבוצה קטנה ולקבוצה גדולה.