פיתוח מיומנויות חברתיות.

אין צורך להרחיב על חשיבותן של מיומנויות חברתיות לקיום חיים בריאים ומספקים.

שנות הגן ובית הספר היסודי הן השנים הקריטיות לפיתוח יכולות חברתיות כמו: הקשבה, וויסות עצמי ודחיית סיפוק, מודעות חברתית, התחשבות, ביטוי עצמי, תחרותיות בריאה, רוח ספורטיבית ועוד. אילו בדיוק התחומים שקובץ המשחקים הבא של חוכמת הקנגורו שם עליהם את הדגש.

חוכמת הקנגורו – קוף אחרי קנגורו

מטרת המשחק: הקשבה והתמקדות בחבר. דו שיח של שאלה ותשובה תוך כדי תנועה.

משתתפים: בכל פעם שני ילדים.

ההנחייה: הילד הראשון קופץ על קלף, הילד השני מביט ומזהה לאיזו קטגוריה משתייך על הקלף ועונה בקפיצה על קלף אחר מאותה קטגוריה. התור חוזר לילד הראשון שכעת קופץ על קלף חדש.

הערה: מתאים במיוחד לילדים על הקשת לחיזוק תקשורת.

חוכמת הקנגורו – משחק היכרות

מטרת המשחק: העמקת ההיכרות, מתן ביטוי לא מילולי לכל ילדי הקבוצה.

משתתפים: בכל סיבוב ילד אחד משתתף ומזמין את הילד שישתתף אחריו.

ההנחייה: הילד מוזמן לקפוץ על קלף שמוצא חן בעיניו. הוא מוזמן להרחיב ולנמק מדוע בחר דווקא בקלף הזה. לא חובה.

הערה: מאפשר גם לילדים ביישנים או בעלי קושי בתקשורת מילולית לבטא את עצמם בצורה תחליפית.

חוכמת הקנגורו – שלושה בעקבות אחד

מטרת המשחק: הקשבה והתמקדות בחבר. דו שיח של שאלה ותשובה תוך כדי תנועה.

משתתפים: בכל פעם ארבעה ילדים.

ההנחייה: הילד הראשון קופץ על קלף, שלושת האחרים מביטים ומזהים לאיזו קטגוריה משתייך על הקלף ועונים בקפיצה על קלף אחר מאותה קטגוריה. התור חוזר לילד הראשון שכעת קופץ על קלף חדש.

הערה: כאשר יש בקבוצה עירוב גילאים נותנים לצעיר להיות הראשון ולבוגרים יותר להשיב בקפיצה.

חוכמת הקנגורו – בחירות

מטרת המשחק: העמקת ההיכרות, מתן ביטוי לא מילולי לכל ילדי הקבוצה.

מאפשר למחנך ללמוד על הקשרים החברתיים בקבוצה.

משתתפים: בכל סיבוב ילד אחד משתתף ומזמין את הילד שישתתף אחריו.

ההנחייה: הילד מוזמן לקפוץ על קלף שמוצא חן בעיניו, ולהזמין ילד אחר שיקפוץ אחריו.

הערה: מתאים כמשחק מעבר בין פעילויות. או כפיזור בסוף מפגש.

חוכמת הקנגורו – השמש בגני

מטרת המשחק: משחק  התקדמות. מפתח תחרותיות בריאה ורוח ספורטיבית. הנאה קשר וחיבור לקבוצה.

משתתפים: שמונה שחקנים.

פרישת הקלפים: יוצרים שמש בעלת 8 קרניים, כשבכל קרן 4 קלפים מקטגוריות שונות. על לוח נפרד יוצרים מקרא ובו לכל מספר בקוביה קטגוריה אחת או שתיים.

ההנחייה: המנחה מטיל קוביה, והמספר מכוון לקטגוריה כפי שמופיעה במקרא. ילד שהקלף שלפניו בקרן משתייך לקטגוריה יכול להתקדם צעד. המנצח הוא הראשון שהגיע לקצה הקרן שלו.

חוכמת הקנגורו – השמש בגני בכיתה ב'

מטרת המשחק: משחק  התקדמות. מפתח תחרותיות בריאה ורוח ספורטיבית. הנאה קשר וחיבור לקבוצה.

משתתפים: שמונה שחקנים.

פרישת הקלפים: יוצרים שמש בעלת 8 קרניים, כשבכל קרן 4 קלפים מקטגוריות שונות. על לוח נפרד יוצרים מקרא ובו לכל מספר בקוביה קטגוריה אחת או שתיים.

ההנחייה: המנחה מטיל קוביה, והמספר מכוון לקטגוריה כפי שמופיעה במקרא. ילד שהקלף שלפניו בקרן משתייך לקטגוריה יכול להתקדם צעד. המנצח הוא הראשון שהגיע לקצה הקרן שלו.

חוכמת הקנגורו – תופסת חפצים בזום

מטרת המשחק: סיווג לקטגוריות, תנועתיות, תחרותיות בריאה, העמקת ההיכרות עם הילדים. שמירה על קשר חברתי, ורצף חינוכי.

משתתפים: כל הילדים.

ההנחייה: "אני אציג בפניכם קלף ואתם רצים בבית ומחפשים פריט שהוא מאותה קבוצה של הקלף. את הפריט אתם מביאים להראות לכולם.

הערה: אפשר לשוחח עם הילדים על הפריטים שהביאו.

חוכמת הקנגורו – קלפים מוזיקאליים

מטרת המשחק: זיהוי קטגוריות,, הבנת הוראות, וויסות,  הנאה ורוח ספורטיבית.

משתתפים: 4-5 ילדים.

פרישת הקלפים:  מסדרים את הקלפים במרחב והילדים עומדים במעגל סביבם.

ההנחייה: עם הישמע המוסיקה הילדים מקיפים את הקלפים מסביב כשהמוסיקה  נעצרת המנחה מכריז על קטגוריה וכולם מנסים לעמוד על קלף מהקטגוריה.

חוכמת הקנגורו – הרוח נושבת על…

מטרת המשחק: סיווג לקטגוריות, מיון, הבנת הוראות, וויסות,  תנועה במרחב מעגלי מבלי להתנגש בחברים.

משתתפים: כל הקבוצה.

פרישת הקלפים: מספר הקלפים מותאם לכמות הילדים. חשוב שמכל קטגוריה יהיו לפחות 2-3 קלפים. מסדרים את הקלפים במעגל וכל ילד עומד על קלף.

ההנחייה: המנחה אומר: " הרוח נושבת על כלי העבודה". רק הילדים שעומדים על קלפי כלי העבודה מחליפים מקומות במהירות.

כשהמנחה אומר :" הרוח נושבת על כל העולם" כל הילדים מחליפים מקומות. מנסים לא להתבלבל.

כמה זמן המשחק ?

הילדים יהנו לשחק גם שעה ויותר.

לאיזה גיל מתאים ?

מתאים לגילאי 3-10.

לשלוח כמתנה ?

מתנה נהדרת לילדים, אנשי חינוך, וגם לבית של סבא וסבתא.

מספר המשתתפים ?

המשחקים מתאימים לעבודה פרטנית, לקבוצה קטנה ולקבוצה גדולה.