מרב אדלר
"חוכמת הקנגורו"
משחק לימודי לאנשי המקצוע
מרב אדלר
"חוכמת הקנגורו"
משחק לימודי לאנשי המקצוע
חוכמת הקנגורו
חוכמת הקנגורו הוא משחק מקורי לגילאי 3-10.
מתאים במיוחד לשימוש על ידי אנשי המקצוע- מורות, גננות, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, מורות שילוב והוראה מותאמת, וכן להורים סבתות וסבים.
המשחק מפתח מיומנויות חזותיות, הכללה, סיווג ושיום, יכולות תיאוריות, מיומנויות שפה וחשיבה, תקשורת ומרחב.
המשחק משלב תנועה, קפיצה והנאה.
חוכמת הקנגורו
חוכמת הקנגורו הוא משחק מקורי לגילאי 3-10.
מתאים במיוחד לשימוש על ידי אנשי המקצוע- מורות, גננות, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, מורות שילוב והוראה מותאמת, וכן להורים סבתות וסבים.
המשחק מפתח מיומנויות חזותיות, הכללה, סיווג ושיום, יכולות תיאוריות, מיומנויות שפה וחשיבה, תקשורת ומרחב.
המשחק משלב תנועה, קפיצה והנאה.
הערכה מכילה:
* סיפור האגדה על הקנגורו החכם.
* 36 לוחות מצויירים ביד בצבעי מים עדינים. מצופים בלמינציה.
* אל הלוחות מוצמדים משטחים מפחיתי החלקה.
* הציורים משתייכים לתשע קטגוריות, וניתן לשחק באמצעותם מגוון רחב של משחקונים.
* עלון ובו קובץ ההנחיות למשחקונים השונים .
כיצד משחקים?
את הקלפים הגדולים, פורשים על הרצפה. הילדים מוזמנים לקפוץ ישירות על הקלפים.
הקלפים מנויילנים, ומוצמד להם משטח מפחית החלקה המאפשר לקפוץ בביטחון.
מנחה המשחק נותן את ההוראות והילד או הקבוצה קופצים בתגובה.
למשחק הקנגורו מעל 35 אפשרויות משחק הנקראים – משחקונים.
אפשרויות המשחק השונות:
לחוכמת הקנגורו אפשרויות משחק רבות. לכל משחקון הנחיות ייחודיות המשרתות את המטרה הלימודית או החברתית. הנחיות המשחקים השונים מוסברות ומומחשות בעזרת הסרטונים שבספרייה שלרשותכם.
כל שעליכם לעשות הוא לחשוב על המטרה אותה תרצו להשיג ולהיכנס לצפות בסרטונים.
משחקים בזום
ניתן להשתמש בערכת "חוכמת הקנגורו" בלמידה מרחוק. הקלפים גדולים וברורים, ומתקשרים היטב גם דרך המסך. השימוש בקלפים המוכרים לילדים מהגן, תורם ליצירת רצף לימודי גם בימי סגר וריחוק חברתי.
לגננות, למורות בהוראה פרטנית, ולהורים
משחקים בזום
ניתן להשתמש בערכת "חוכמת הקנגורו" בלמידה מרחוק. הקלפים גדולים וברורים, ומתקשרים היטב גם דרך המסך. השימוש בקלפים המוכרים לילדים מהגן, תורם ליצירת רצף לימודי גם בימי סגר וריחוק חברתי.
הקנגורו מלווה נושאי לימוד לאורך השנה
ניתן להשתמש בקלפי חוכמת הקנגורו כהרחבה לנושאי הלימוד השנתיים בגן. כפי שמודגם בסרטונים הבאים.
פיתוח מיומנויות חשיבה
ערכת "חוכמת הקנגורו" מאפשרת שכלול מיומנויות חשיבה המהוות תשתית ללמידה בהמשך. מיומנויות חשיבה הן תהליכים המארגנים את החשיבה באופן ממוקד. דוגמאות לתהליכים אלה הן היכולת לשאול שאלות, היכולת להשוות בין דברים או היכולת להסיק מסקנות. בנוסף המשחק מאפשר אימון ושיפור של זיכרון עבודה החשוב להתפתחות הקוגנטיבית.
בכל גיל ניתן להתאים את רמת המשחקון לרמת הידע והבשלות של המשחקים.
פיתוח מיומנויות שפתיות ופנולוגיות
חוכמת הקנגורו הוא כלי נהדר לפיתוח מיומנויות שפתיות שיקדמו בהמשך את רכישת הקריאה והכתיבה. לדוגמא: זיהוי צליל פותח וסוגר, זיהוי אותיות, הרחבת אוצר מילים, פיתוח היכולת התיאורית ועוד. ההתבוננות בגירוי הויזואלי שכולל ציור ומילה כתובה, יוצר חיבור בין השפה הדבורה לשפה הכתובה.
פיתוח מיומנויות מרחביות
ערכת "חוכמת הקנגורו" מאפשרת שכלול מיומנויות מרחביות. אינטילינציה מרחבית הינה היכולת לתפוס את העולם החזותי-מרחבי בצורה מדויקת. היכולת לדמיין ולתפעל חלקים מהעולם החזותי גם בלי לראותם בפועל. אינטליגנציה זו כוללת את היכולת למקם אובייקטים במרחב, לדמיין ולייצג בצורה גרפית רעיונות חזותיים או מרחביים, לנווט ולהתמצא במרחב.
פיתוח מיומנויות חברתיות
אין צורך להרחיב על חשיבותן של מיומנויות חברתיות לקיום חיים בריאים ומספקים.
שנות הגן ובית הספר היסודי הן השנים הקריטיות לפיתוח יכולות חברתיות כמו: הקשבה, וויסות עצמי ודחיית סיפוק, מודעות חברתית, התחשבות, ביטוי עצמי, תחרותיות בריאה, רוח ספורטיבית ועוד. אילו בדיוק התחומים שקובץ המשחקים הבא של חוכמת הקנגורו שם עליהם את הדגש.
פיתוח מיומנויות חשיבה
ערכת "חוכמת הקנגורו" מאפשרת שכלול מיומנויות חשיבה המהוות תשתית ללמידה בהמשך. מיומנויות חשיבה הן תהליכים המארגנים את החשיבה באופן ממוקד. דוגמאות לתהליכים אלה הן היכולת לשאול שאלות, היכולת להשוות בין דברים או היכולת להסיק מסקנות. בנוסף המשחק מאפשר אימון ושיפור של זיכרון עבודה החשוב להתפתחות הקוגנטיבית.
בכל גיל ניתן להתאים את רמת המשחקון לרמת הידע והבשלות של המשחקים.
פיתוח מיומנויות שפתיות ופנולוגיות
חוכמת הקנגורו הוא כלי נהדר לפיתוח מיומנויות שפתיות שיקדמו בהמשך את רכישת הקריאה והכתיבה. לדוגמא: זיהוי צליל פותח וסוגר, זיהוי אותיות, הרחבת אוצר מילים, פיתוח היכולת התיאורית ועוד. ההתבוננות בגירוי הויזואלי שכולל ציור ומילה כתובה, יוצר חיבור בין השפה הדבורה לשפה הכתובה.
פיתוח מיומנויות מרחביות
ערכת "חוכמת הקנגורו" מאפשרת שכלול מיומנויות מרחביות. אינטילינציה מרחבית הינה היכולת לתפוס את העולם החזותי-מרחבי בצורה מדויקת. היכולת לדמיין ולתפעל חלקים מהעולם החזותי גם בלי לראותם בפועל. אינטליגנציה זו כוללת את היכולת למקם אובייקטים במרחב, לדמיין ולייצג בצורה גרפית רעיונות חזותיים או מרחביים, לנווט ולהתמצא במרחב.
פיתוח מיומנויות חברתיות
אין צורך להרחיב על חשיבותן של מיומנויות חברתיות לקיום חיים בריאים ומספקים.
שנות הגן ובית הספר היסודי הן השנים הקריטיות לפיתוח יכולות חברתיות כמו: הקשבה, וויסות עצמי ודחיית סיפוק, מודעות חברתית, התחשבות, ביטוי עצמי, תחרותיות בריאה, רוח ספורטיבית ועוד. אילו בדיוק התחומים שקובץ המשחקים הבא של חוכמת הקנגורו שם עליהם את הדגש.
משחקים בזום
ניתן להשתמש בערכת "חוכמת הקנגורו" בלמידה מרחוק. הקלפים גדולים וברורים, ומתקשרים היטב גם דרך המסך. השימוש בקלפים המוכרים לילדים מהגן, תורם ליצירת רצף לימודי גם בימי סגר וריחוק חברתי.
לגננות, למורות בהוראה פרטנית, ולהורים
הקנגורו מלווה נושאי לימוד לאורך השנה
ניתן להשתמש בקלפי חוכמת הקנגורו כהרחבה לנושאי הלימוד השנתיים בגן. כפי שמודגם בסרטונים הבאים.
שאלות נפוצות
האם ניתן לנקות את הכרטיסים?
כן! הכרטיסים מנויילנים בלמינציה מט וניתן לנגבם במגבון.
מה הופך את הקפיצה לבטיחותית?
לכל כרטיס מוצמד משטח מפחית החלקה אשר הופך את הקפיצה על הכרטיס לבטיחותית. רצוי לקפוץ עם נעליים או ברגליים יחפות ולא בגרביים.
על אילו משטחים רצוי לשחק?
מומלץ לשחק על משטח קשיח- ריצוף או פרקט. לא מומלץ לשחק על משטח גבשושי או על דשא.
האם אפשר לשחק עם ילדים בגילאים שונים יחדיו?
כמובן! חוכמת הקנגורו מאפשר משחק של ילדים בגילאים שונים וברמות התפתחות שונות יחדיו. ניתן להתאים את ההנחייה ליכולותיו של כל שחקן .
כיצד המשחק יגיע אלי?
המשחק נשלח בדואר רשום או באמצעות שליח בהתאם לבחירתכם ובתשלום נפרד. לתושבי הגליל ניתן לתאם איסוף עצמי.
כיצד ניתן לשלם?
ניתן לשלם באשראי או באפליקציות- ביט, פיי בוקס. קיימת אפשרות גם להעברה בנקאית. קבלה תישלח בעת התשלום.
האם ניתן לשחק במשחק גם באמצעות הזום? בלמידה מרחוק?
כן! למשחק אפשריות ללמידה מרחוק, אופציה נהדרת לתקופות של בידודים וסגרים וגם לחוויה משפחתית חוצה גבולות פיסיים…
מזמינים את המשחק ונהנים
את המשחקים שלי לא ניתן לרכוש בחנויות. המשחק יגיע ישירות אליכם בקלות ובמהירות.
מזמינים את המשחק ונהנים
את המשחקים שלי לא ניתן לרכוש בחנויות. המשחק יגיע ישירות אליכם בקלות ובמהירות.

מי אני ? מרב אדלר
טיפול באמנויות M.A | טיפול הורה- ילד (דיאדי) | משחקים לילדים
שמי מרב גבריאלי אדלר, אני גננת בעברי (21 שנים) וכיום מטפלת באמנות M.A. במשרד החינוך.
את "חוכמת הקנגורו " יצרתי כשהייתי מנהלת גן בגני טרום חובה. "חוכמת הזיקית" נוצר בעקבות ההצלחה של הקנגורו.
אני מאמינה שלמידה חייבת להתבסס על הנאה, עניין ומשחקיות. חשוב לי שהפעילות תכליל מגוון רחב של חושים, ושכל הילדים יהיו שותפים פעילים בחווית הלמידה.